1-25

ניתוח הגדלת חזה

בשונה מהקטנת חזה, כאן מדובר בניתוח המתבצע מטעמים אסתטיים בלבד. ניתוח הגדלת חזה הינו אחד הניתוחים האסתטיים הנפוצים ביותר, בפרט במדינה חמה כמו ישראל, בה מרבים ללבוש בגד ים ובגדים חשופים בעונה החמה. מקובל להמתין עד גיל 17-18 לפני ביצוע הניתוח, שאז החזה מגיע לגודלו הסופי, למעט מקרים בהם גודל החזה גורם למועמדת לניתוח למצוקה פסיכולוגית של ממש. הניתוח מבוצע ע"י הכנסת שתלי סיליקון לשד, בגודל וצורה שנבחרו מראש לפי רצון המטופלת והמלצת הרופא. בדומה לניתוח הקטנת חזה, גם כאן מטרת הניתוח אינה רק להגדיל את החזה, אלא גם לשפר את צורתו ולהעניק לו מראה מחמיא יותר.

איזה סוגי שתלים יש?

היום מקובל להשתמש בעיקר בשתלי סיליקון העשויים ממעטפת סיליקון ומילוי של ג׳ל סיליקוןץ בניגוד לשתלים ישנים הג׳ל החדש בתוך השתלים הינו קוהסיבי – קרי למרות שהוא רך הוא אינו נוזלי ושומר על צורתו גם אם השתל קרוע ולא נוזל ומתפזר לכל עבר. קיימים שתלים עגולים או אנטומיים (אגסיים – בצורת טיפה) וכן יש הבדל במבנה המעטפת קרי ממעטפת חלקה, מחוספסת או בין לבין (הדור החדש שנקרא ננו-מחוספס). לכל בחירה בצורת השתל, חספסו המעטפת והיצרן יש שיקולים בעד ונגד והבחירה מתבצעת יחדיו לאחר שאני מסביר למטופלת את המשמעות של כל גורם ונותן את המלצתי בהתאם למקרה הספציפי.


כמה זמן החלמה לאחר ניתוח חזה?

תלוי כמובן איזה ניתוח אך לרב ניתן לחזור לעבודה לא פיזית כבר כ 3-5 ימים לאחר הניתוח ולא צריך לנוח שבועיים בבית. ספורט אירובי קל אפשר להתחיל לאחר 4 שבועות, ריצות ואימוני כח ברגליים לאחר 6 שבועות. ספורט שכולל שימוש בשרירי החזה רצוי לחכות 8-10 שבועות וכך גם טבילה בים, בריכה או ג׳קוזי.

לקביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן