הסודות שלמדתי ממנתח מתיחת הפנים הטוב בעולם

ד"ר אורן ויסמן

אלפי נשים בשנה ומאות גברים מבצעים ניתוחים למתיחת פנים בישראל. אם פעם מדובר היה בסמל סטטוס של האלפיון העליון, היום ניתן למצוא יותר ויותר נשים (וגם גברים) מכל שכבות האוכלוסייה שלא מתפשרים על הנראות החיצונית שלהם.

לצד הפופולריות ההולכת וגוברת של טיפולים אסתטיים לא-ניתוחיים, כגון הזרקת בוטוקס וחומרי מילוי, ניתן לראות שיכולתם לתת מענה לצניחה ורפיון של העור והרקמות היא מוגבלת למדי. לכן, דווקא בגלל שיותר ויותר אנשים התרגלו לחפש פתרונות אסתטיים ולא מוותרים על מראה צעיר ורענן לפנים, גם הפופולאריות של ניתוחים למתיחת פנים נמצאת בעלייה, כצעד הבא והפיתרון האסתטי המתבקש אחרי הבוטוקס וההזרקות.
תוחלת החיים שלנו עולה, איכות החיים עולה ויותר ויותר אנשים רוצים להיראות כמו שהם מרגישים – צעירים, נמרצים וחיוניים.

החשש העיקרי של מי שנכנסים למרפאה ושוקלים ניתוח למתיחת פנים, הוא ממראה מתוח מדי, "מנותח" ולא טבעי. כמי שלמד רפואה באוניברסיטת תל אביב והתמחה בכירורגיה פלסטית בבית החולים תל-השומר, ראיתי לאורך השנים תוצאות יפות ואסתטיות בניתוחי מתיחת פנים, אבל התוצאות היפות ביותר שנתקלתי בהן מעודי היו אצל מנתח פלסטי איטלקי, איש צנוע אך מרשים במיוחד בשם ד"ר ג'ובאני בוטי (Giovanni Botti). אל הקליניקה שלו בעיירה הציורית סלו (Salo) על גדות אגם גארדה מגיעים מטופלים ומטופלות מכל העולם, ברשימת המתנה שאורכה כשנה וחצי, כדי לעבור את הניתוח הספציפי הזה.

במשך שנים חלמתי ללמוד ממנו ולהבין כיצד ומדוע מתחת ידיו הניתוחים למתיחת פנים מסתיימים בתוצאה טבעית ויפה כל כך. יצרתי איתו קשר שנשמר במשך שנים וכשהגיעה השעה, נסעתי להתלמד אצלו במשך חורף שלם במהלכו גילה לי את הסודות והשיטות שלו לניתוח מתיחת פנים. גיליתי, שהוא אכן עושה דברים מסוימים באופן שונה מזו שהכרתי עד כה. היה לי הכבוד והזכות ללמוד מהטוב בעולם בתחום, ואת כל הידע שצברתי באותם חודשים יישמתי בחזרה בארץ.

אז מה הם בעצם הסודות של המנתח הטוב בעולם בניתוח מתיחת פנים?

מתחית פנים מוצלחת מצליחה לתת מענה לשני צרכים מתנגשים. אנחנו רוצים מצד אחד תוצאה ניכרת. מצד שני, אנחנו רוצים תוצאה טבעית ויפה. ולא פחות חשוב – אנחנו רוצים תוצאה שתאריך ימים ותישאר לאורך זמן. ה"אני מאמין" שלי כמנתח הוא לאפשר למטופלים שלי להיראות צעירים, אבל לא להגזים. חשוב לי שיראו כמו עצמם, רק בגרסה יותר רעננה ומשופרת. צעירים יותר, אבל טבעיים ובעיקר, שירגישו טוב עם עצמם ויהנו מכל רגע שבו הם מסתכלים במראה.
הדרך לשם, עוברת בעיני בשיטתו של ד"ר ג'ובאני בוטי שכוללת 3 דגשים עיקריים ושונים מהפרקטיקה המקובלת ברוב המקומות המבצעים ניתוחי מתיחת פנים בישראל.

הנקודה הראשונה: לא מותחים את הפנים אחורה. רוב המנתחים הפלסטיים שמבצעים ניתוחי מתיחת פנים אוהבים למתוח את הפנים אחורה ולמעלה. זו הטכניקה המקובלת בתחום ושיטה בטוחה שבהחלט מספקת תוצאות. ד"ר בוטי מתנגד לשיטה זו, מכיוון שבאופן טבעי, העור והרקמות בפנים נופלים אך ורק למטה. כוח המשיכה מושך את הפנים למטה ולא אחורה. כאשר מושכים את הרקמות אחורה, יוצרים מלאות במקומות שלא היו מלאים לפני כן והתוצאה, למרות שמתקבלת מתוחה ויפה, לא נראית טבעית.

לכן, בניתוחי מתיחת הפנים בשיטתו של ד"ר בוטי מותחים את הרקמות רק למעלה, וכך מתקבלת תוצאה טבעית הרבה יותר, ממש כמו בגרסה הצעירה של המטופל או המטופלת.

הנקודה השניה: אי אפשר למתוח רק את העור ולצפות שהכל יסתדר. רוב הניתוחים למתיחת פנים עוסקים במתיחת העור, אבל למרבה הצער רק העור לא מספיק כדי להחזיק והוא יפול בחזרה בתוך זמן קצר. שינוי שמחזיק לאורך זמן צריך לכלול גם את רקמת השריר ולמתוח בשכבה עמוקה יותר ממה שמקובל ברוב ההפרוצדורות שמבוצעות כיום. נכון, מדובר בניתוח שהוא עמוק יותר ודורש מיומנות מיוחדת, אבל רק כך ניתן להבטיח תוצאות אמיתיות שנשארות לאורך זמן.

הנקודה השלישית: לקחת את הזמן בתפירה. יותר מכל מה שהכרתי שהכרתי עד אז, ד"ר בוטי מייחס חשיבות מיוחדת לסיום הניתוח ולתפירה. הוא מקדיש חצי שעה נוספת כדי לתפור בצורה עדינה ומדויקת, להחביא את הצלקות בקימורים ובקמטים על מנת שיהיו בלתי נראות ככל שניתן. זה דורש סבלנות ועבודה עדינה, אבל כשנעשה נכון, בתוך כמה חודשים לא רואים כלום. פשוט אי אפשר לזהות את צלקות הניתוח. זה אמנם דורש יותר זמן בחדר הניתוח, אבל התוצאה הנפלאה שווה את זה.

אני גאה להביא את השיטות הייחודיות הללו לישראל

לאחר שנים ארוכות של התמחות בכירורגיה פלסטית ובניתוחי מתיחת פנים, ואחרי שהתלמדתי אצל המנתח הטוב בתחום, אני שמח לתת מענה ולנתח בשיטה המבוקשת של ד"ר ג'ובאני בוטי גם בארץ. עם תוצאות טבעיות יותר, יפות יותר ומאריכות ימים, בלי פשרות.

 ניתן לתאם תור למרפאה החדשה בתל אביב בטלפון 1-700-705-110